نوشته شده توسط : khodam

بدون شک شمال ایران از بهترین مناطق برای مسافرت به حساب می‌آید و افراد در زمان‌های تعطیلی و حتی آخر هفته‌ها، شهرهای شمالی را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ اما مسافرت به شهرهای شمالی نیازمند داشتن برخی از تجهیزات است. محل سکونت از اصلی ترین نیازهای افراد محسوب می‌شود و اگر فرد در شهر مورد نظر خود ویلا و خانه‌ای نداشته باشد، باید به اجاره ویلا در شهر مورد نظر خود بپردازد تا بتواند سفری آرام و لذت‌بخش را تجربه کند.

ماسال؛ یکی از محبوب ترین مقاصد کوهستانی

ماسال که با عبارت بهشت گم شده گیلان شناخته می‌شود، از محبوب ترین مقاصد کوهستانی برای سفر است. ماسال منطقه‌ای کوهپایه‌ای به حساب می‌آید و به دلیل داشتن مناطق بکر و آب و هوا منحصر به فرد، پذیرای گردشگران بسیاری است.

منبع 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khodam

زیباترین شهر کوهستانی ایران

در مناطق کوهستانی بدون شک شهرها و روستاهای زیبای بی‌شماری وجود دارد. از رشته کوه البرز گرفته تا رشته کوه زاگرس و مناطق غربی کشور همگی دارای شهرهای زیبایی هستند که می توانند در فصول گرم و حتی سرد میزبان شما باشند.

اما روستایی در منطقه غرب کشور وجود دارد که با سفر به آن بدون شک خاطراتی در ذهن شما نقش می بندند که هیچ‌گاه پاک نخواهند شد. روستای اورامان واقع در استان کردستان را می توان زیباترین روستای ایران در منطقه سرد و کوهستانی به شمار آورد.

رودخانه سیروان از میان دهکده می گذرد و معماری خاص و طبقاتی این روستا همه چیز را متفاوت کرده است. همچنین اگر به روستای اورامان سفر کردید، چشمه بل را فراموش نکنید که پمپاژ آب آن در حد یک آبشار بزرگ است و از عجایب زیبای این روستا است. اهالی این روستا کرد زبان هستند.

ماسوله

آب‌وهوای شمالی در باغ بهادران

افراد زیادی به قصد بافت تاریخی به استان زیبای اصفهان سفر می کنند. شکی در این نیست که اصفهان به دلیل وجود سایت های تاریخی متعدد به این شهرت رسیده است، اما در این استان شهری وجود دارد که به دلیل آب و هوای معتدل و خنک آن همیشه میزبان مسافران فراوانی بوده است. باغ بهادران که در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است، آب و هوای شمال کشور را برای شما تداعی می کند.

اگر گذارتان به اصفهان رسید، با اجاره یک سوئیت ۸۰ متری در اصفهان و باغ بهادران یک سفر رؤیایی به این استان داشته باشید. بیشتر شهرهای استان اصفهان از جمله شهر اصفهان معتدل و خشک است، اما باغ بهادران از این قاعده مستثنا است.... ادامه مطلب در منبع مقاله



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()